sobota, 31 października 2015

Mmmm... omlet - proste a takie smaczne!


    Na wczorajszy obiad miałam mało pomysłów. Z pracy wróciłam później, niż przewidywałam, później zaczęłam ogarniać trochę dom i tak przyszedł już czas na robienie obiadu. Musiał być lekki i szybki, bo zaraz po nim wychodziliśmy. Musiał być jednak też pożywny. Hmmm... Otwieram lodówkę, a tam prawie pustki. Ale, ale - zawsze są jajka :) A jajka to niezliczone możliwości!
   Oprócz jajek znalazłam też opakowanie boczniaków, które kupiłam "na wszelki wypadek". No i bardzo dobrze, że były, bo dzięki nim zjedliśmy pyszny, lekki i pożywny obiad. 

Przepis na pyszny omlet z boczniakami (na 2 osoby)
  • 4 jajka (rozmiar L),
  • 1 opakowanie boczniaków,
  • 1 nieduża cebula,
  • trochę przegotowanej wody,
  • łyżka oliwy z oliwek lub oleju z pestek winogron,
  • czarnuszka, pieprz, sól,
  • patelnia teflonowa i pokrywka lub ceramiczna, drewniana łopatka, nóż, słoik z zakrętką :)

  1. Na patelni rozgrzewamy oliwę lub olej. Gdy jest wystarczająco gorący wrzucamy na niego pokrojoną w kostkę cebulę. Solimy, mieszamy i czekamy aż się lekko przyrumieni. W tym czasie grzyby myjemy i kroimy na drobniejsze kawałki. Dorzucamy do cebuli. Podsmażamy aż zyskają brązowo-złoty kolor i zaczną ładnie pachnieć. (Gdyby zaczęły przywierać zmniejszamy "ogień" pod patelnią i dolewamy 1 łyżkę wody.)
  2. Do słoika wbijamy 4 całe jajka. Dolewamy trochę wody - około 3-4 łyżki. Zamykamy słoik i wstrząsamy nim energicznie do czasu połączenia się składników. Na wierzchu powinna być lekka pianka.
  3. Miksturę jajeczną wylewamy równomiernie na obsmażone boczniaki i cebulę. Zmniejszamy "ogień" pod patelnią. Po wierzchu posypujemy świeżo zmielonymi solą i pieprzem oraz czarnuszką. Przykrywamy patelnię i czekamy aż omlet się ładnie zetnie.
  4. Wykładamy na talerz. Omlet powinien się dać ładnie zdjąć z patelni, gdy go lekko podważymy z każdej strony i delikatnie rozhuśtamy na patelni. Zajadamy ze smakiem! Można zjeść z domowym keczupem.   

Smacznego! :) Hania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Cieszy mnie, że chcesz się tu wypowiedzieć. Pamiętaj proszę o zachowaniu zgodnym z netykietą i poprawnością języka, w którym piszesz. Blog jest moderowany, a wszystkie niezgodne z zasadami komentarze zostaną usunięte. Dziękuję i zapraszam ponownie!